تعریف اندروید باکس و بررسی کاربردهای آن

کامل ترین تعریف اندروید باکس و بررسی 12 مورد از برترین کاربردهای آن

کامل ترین تعریف اندروید باکس و بررسی برترین کاربردهای آن

تعریف اندروید باکس

امروزه شاید شما هم با عبارت “اندروید باکس” بسیار رو به رو شده باشید و می‌خواهید بدانید تعریف اندروید باکس چیست و چه کاربردهایی دارد که برای شما مفید باشد؟ ما در این مقاله به صورت جامع و کامل به این موضوع خواهیم پرداخت.

مشاهده سرفصل ها

 اندروید باکس چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی، تلویزیون‌های هوشمند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. به خصوص این مسئله در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده و باعث شده که تولیدکنندگان این فناوری تمام تلاش خود را برای جلب مخاطبان به کار گیرند. اما با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و گران قیمت بودن این تلویزیون ها و عدم توانایی قشر وسیعی از مردم برای خرید آن ها، یک راه میانبر با صرف هزینه بسیار کم برای تبدیل تلویزیون های قدیمی و غیر هوشمند به یک تلویزیون هوشمند که قابلیت نصب اپ های اندروید بر روی آن فراهم است، وجود دارد و آن دستگاه اندروید باکس است.

اندروید باکس یک دستگاه مکعب شکل و بسیار کوچک و قابل حمل است که سیستم عامل آن اندروید است و به تلویزیون متصل می شود.

همچنین در تعریف اندروید باکس می توان آن را یک سیستم هوشمند چند منظوره عنوان کرد که توسط آن می توانید تعداد بسیار زیادی از تلویزیون های جهان را به صورت آنلاین به نظاره بنشینید که البته با توجه به این موضوع که حداقل سرعت مورد نیاز برای استفاده روان و بی دردسر از این قابلیت 2 مگا بیت بر ثانیه است.

اندروید باکس چگونه کار می کند؟

کار با اندرویدباکس بسیار ساده و بی‌دردسر است. به همین علت، برای اغلب افراد حتی آن‌هایی که اطلاعاتی راجع به تکنولوژی ندارند نیز گزینه بسیار مطلوبی است. از طریق کابل HDMI و اتصال آن به تلویزیون می توانید بازی های اندرویدی روی تلویزیون نصب، و از صفحات مجازی در تلویزیون استفاده کنید. اخبار را بخوانید، خرید کنید، به مرور حساب‌های شبکه‌های اجتماعی بپردازید، ایمیل ارسال کنید و به کمک استریم های پخش فیلم و سریال، ساعت ها سرگرم شوید.

این ترکیب اینترنت و تلویزیون باعث تغییر صنعت سرگرمی شده، یعنی جایی که می‌توانید هر محتوایی را که بخواهید تماشا کنید. آن هم نه در صفحه نمایش کوچک مثل گوشی، تبلت و یا حتی کامپوتر، بلکه با صفحه نمایش بدون محدودیت و با کیفیت تلویزیون!

تفاوت اندروید باکس و تی وی باکس

اندروید باکس ها به اصطلاح از سیستم عامل اندروید خالص Pure Android استفاده می کنند، در صورتی که تی وی باکس ها سیستم عامل آنها Android TV است که قابلیت نصب هر نرم افزاری ندارد و فقط نرم افزارهای مشخصی را می توان روی آن ها نصب کرد که غالبا این نرم افزارها در هنگام خرید دستگاه روی آن ها نصب شده است. همچنین قابلیت اتصال به اینترنت نیز در تلویزیون‌های هوشمند محدود است.

در مقابل اندروید باکس ها به دلیل استفاده از سیستم‌عامل خام اندروید، سیستم عامل قوی‌تر و پرسرعت‌تری داشته و همانند موبایل و تبلت از هر برنامه و نرم‌افزار اندرویدی‌ پشتیبانی می‌کنند. پس کارایی گسترده تری نسبت به تلویزیون‌های هوشمند دارند. تا جایی که برخی از مشتریان اندروید باکس‌ها کسانی هستند که تلویزیون‌ هوشمند دارند اما به خاطر محدودیت‌های موجود، به سراغ خرید اندروید باکس نیز می‌روند.

و اما مهم ترین تفاوت بین این دو محصول قیمت آن است. شما می توانید اندروید باکس را با قیمتی زیر 3 میلیون تومان خریداری کنید در صورتی که برای خرید یک تلویزیون هوشمند که سیستم عامل آن اندروید تی وی است باید چند ده برابر بیشتر از یک دستگاه اندروید باکس هزینه کنید. پس ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که دید بازتری در هنگام خرید داشته باشید.

بنابراین اگر به دستگاهی نیاز دارید که بتوانید به راحتی از آن روی سیستم خانگی استفاده کنید و نرم‌افزارهای دلخواهتان را بر روی آن نصب کنید، خرید اندروید باکس توصیۀ ما به شما است.

تسکو باکس چیست؟

شرکت TSCO که در سال 1385 تاسیس شد، یکی از تولیدکنندگان محصولات دیجیتالی و لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر در ایران است. یکی از محصولات شرکت تسکو، اندروید باکس یا همان تسکو باکس است که این دستگاه با طراحی جذاب و در عین حال مدرن، از نورپردازی LED RGB بهره می گیرد که یک نوار رنگی در کناره‌های محصول تعبیه و با ایجاد یک لایه مات از نورهای متصاعد شده، به‌نوعی از توی چشم زدن آن جلوگیری می‌کند.

تاکنون تسکو اقدام به تولید انواع تسکو باکس با نام های 100 Tab دارای نسخه اندروید 9 و tab 100 plus با دو نسخه اندروید 9 و 10 نموده است، که همه ی آنها هم از وای فای و هم کابل Lan پشتیبانی می کنند. جنس بدنه ی آنها از پلاستیک، بسیار سبک با وزن حدودی 45 گرم است. تعداد متعدد خروجی ها و درگاه ها در آنها وجود دارند از جمله درگاه های یو اس بی 2 (USB 2.0) و یو اس بی 3 (USB 3.0) خروجی های HDMI، درگاه های حافظه، بلوتوث، شبکه های وای فای، خروجی صدای اپتیکال و همچنین تایپ سی (Type C) که با استفاده از آنها می توان دسته بازی، موس، کیبورد، وب کم، فلش مموری، گیم پد، هارد اکسترنال و… را به آنها متصل کرد.

به طور خلاصه یک تسکوباکس میتواند تمامی نیاز های شما را در راستای یک تلویزیون هوشمند برطرف کند!

ضمنا تیم پشتیبانی تسکو باکس نسخه به روز رسانی لانچر دستگاه را به صورت فصلی برای کاربران عرضه می کند.

همچنین لازم به ذکر است که اخیرا شرکت تسکو اقدام به ساخت دستگاه اندروید باکس tab eco کرده است. از قابلیت های منحصر به فرد این دستگاه دارا بودن تمام امکانات tab 100 plus + اندروید 10 با هزینه بسیار پایین و کاملا اقتصادی که در تاریخ 20 بهمن 1400 رونمایی و در سایت های فروش به نام تسکو باکس اکو قابل عرضه به مشتریان  می باشد.

12 مورد از برترین کاربردهای اندروید باکس

میرورینگ گوشی ها و دیگر لوازم هوشمند بر روی صفحه تلویزیون به صورت بی سیم یا با سیم

اتصال راحت وسایل جانبی مثل دسته های بازی، موس، کیبورد و … به تلویزیون

امکان استفاده از اندروید باکس ها برای دورکاری و آموزش از راه دور

مشاهده فیلم به صورت آنلاین مانند فیلم های اپارات، فیلمو و شبکه های تلوزیون با استفاده از اینترنت

نصب و اجرای انواع بازی‌های اندرویدی (قابل اجرا با گیم پد یا کیبورد و ماوس)

تماشای زنده انواع مسابقات ورزشی

پخش موسیقی

نصب و اجرای انواع نرم افزار‌های ارتباطی مانند Telegram، Instagram،Skype و …

وب گردی با استفاده از نرم افزار‌هایی مانند  Chrome، Firefox  و …

استفاده جهت سیستم‌های IPTV) قابل استفاده در هتل‌ها و ساختمان‌های بزرگ(

استفاده در پروژه‌های دیجیتال ساینیج

پشتیبانی کامل از زبان فارسی همانند دیگر لوازم اندرویدی دیگر

پاسخ به سوالات پرتکرار کاربران

آیا اندروید باکس به تلویزیون قدیمی وصل می شود؟

یکی از مسائل مهمی که در اندروید باکس ها وجود دارد، پشتیبانی آنها از تمامی مدل های تلویزیون می باشد. پس اگر تلویزیون شما قدیمی است و پورت HDMI را پشتیبانی نمی کند. باز هم نگران نباشید، چرا که اندروید باکس از پورت AV (سه شاخه قرمز ، سفید ، زرد ) نیز پشتیبانی کرده و به شما امکان بهره مندی از امکانات اندروید بر روی تلویزیون CRT را نیز می دهد.

آیا امکان نصب مرورگرها بر روی این دستگاه ها وجود دارد؟

بله. با خرید اندرویدباکس می‌توانید کروم، فایرفاکس، اپرا و سایر مرورگرهای دلخواه شما که قابلیت نصب بر روی گوشی و یا تبلت دارد را بر روی تلویزیون‌تان نصب کنید.

برای نصب Play Store روی دستگاه اندروید باکس چه باید کرد؟

برنامه Play Store معمولا به صورت پیش فرض بر روی این دستگاه ها وجود دارد و شما می توانید از طریق آن نرم افزارهای مورد نظرتان را نصب کنید. علاوه بر این شما می توانید نرم افزارهای مشابه Play Store مانند کافه بازار، و… را بر روی دستگاه نصب کرده و از آن ها برای جستجو و نصب نرم افزارهای دیگر استفاده کنید. علاوه بر اینها می توانید فایل APK نرم افزار مورد نظر را از روی حافظه مانند فلش مموری یا هارد اکسترنال یا رم micro sd نصب کنید.

آیا با اندروید باکس میشه بازی کرد؟

بله بازی های اندرویدی هم مانند اپلیکیشن ها، هیچ محدودیتی برای نصب روی اندروید باکس ندارند. همچنین قابلیت نصب دسته بازی برای تمام بازی هایی که گیم پد ساپورت باشند نیز وجود دارد. اما برای بازی کردن، برعکس گوشی های اندرویدی که کاربر صفحه را لمس می کند، اینجا رابط بین کاربر و دستگاه، ریموت کنترل و یا دسته ی بازی در صورت وجود است.

آیا برای استفاده از موس و کیبورد نیاز به نصب نرم افزار جدیدی است؟

خیر، شما می توانید موس و یا کیبورد را از طریق پورت USB به اندروید باکس متصل کنید. دستگاه خودش بعد از چند ثانیه موس یا کیبورد شما را شناسایی می کند.

آیا می شود با استفاده از اندروید باکس فیلم و سریال های روی حافظه جانبی (flash USB و SD card) تماشا کرد؟

بله. این دستگاه ها از درگاه حافظه جانبی برخوردار هستند که می توان با استفاده از اپلیکیشن های فایل منیجر اطلاعات داخل آن ها را مدیریت و استفاده کرد.

آیا می شود اپلیکیشن های موبایل را روی اندروید باکس نصب کرد؟

بله امکان نصب تمام اپلیکیشن های موبایل از طریق مارکت های مختلف روی این دستگاه ها وجود دارد. اگرچه بهتر است از اپلیکیشن های نسخه ی تی وی برای اندروید باکس استفاده کرد.

مصرف برق در دستگاه های اندروید باکس در چه حد است؟

این دستگاه جز دستگاه های کم مصرف محسوب می شود، به طوری که مصرف آن از تلفن همراه نیزکمتر است.

مشکل نصب برنامه در اندروید باکسی که تازه راه اندازی شده چیست؟

در ابتدای کار فقط یک بار از قسمت settings دستگاه، وارد بخش security&restrictions  شوید و تیک گزینه unknown sources  را بزنید.

گارانتی اندروید باکس ها چگونه است؟

دستگاه هایی که توسط شرکت های معتبر ساخنه می شوند، قطعا دارای گارانتی و خدمات پس از فروش خواهند بود. به طور مثال دستگاه های تسکو باکس دارای یک سال گارانتی از سمت شرکت می باشند و پس از آن هم کاربران می توانند از خدمات رایگان پشتیبانی شرکت تسکو بهره مند شوند.

 نصب و تنظیمات اولیه اندروید باکس به چه صورت است ؟

معمولا راه اندازی اکثر دستگاه های اندروید باکس مشابه هم است. به طور مثال می توانید راه اندازی اولیه اندروید باکس تسکو را از طریق دفترچه راهنمای تسکو باکس مشاهده نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
نظر شما برایمان مهم است، لطفا دیدگاه خود را بیان کنید.x
()
x