نحوه هات اسپات کردن گوشی به اندروید باکس

چگونه اینترنت گوشی را با اندروید باکس به اشتراک بگذاریم؟ (نحوه هات اسپات کردن گوشی)

آموزش جامع تبدیل موبایل به مودم برای اندروید باکس (هات اسپات کردن)

هات اسپات گوشی موبایل به شما این امکان را می ‌دهد تا همواره به اینترنت دسترسی داشته باشید و با تبدیل موبایل به مودم وای فای، دیگر نگران قطعی اینترنت در استفاده از اندروید باکس خود نباشید. به زبان ساده‌ هات اسپات راه هدایت و دسترسی به وای فای است. در نتیجه باعث می شود کاربران بدون نیاز به مودم بتوانند از تجربه چرخیدن در دنیای بی‌انتهای اینترنت از طریق اندروید باکس لذت ببرند.

زیرا همانطور که می دانید تمامی عملکرد اندروید باکس، به اینترنت وابسته است. در نتیجه انتظار می‌رود برای لذت بردن از تمامی امکانات اندروید باکس، از اینترنت پر سرعت استفاده نمایید. پس اگر اینترنت شما سرعت کمتری دارد، باید حتما آن را ارتقاء دهید. البته در حال حاضر، اینترنت سیم کارت تمامی اپراتورها، از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند. بنابراین اگر تلفن همراه شما دارای قابلیت هات اسپات باشد، می‌توانید از آن به عنوان اینترنت اندروید باکس استفاده نمایید. ممکن است در نگاه اول پیچیده به نظر برسد، اما شما می‌توانید فقط با چند ضربه ساده از این قابلیت مفید بهره‌مند شوید.

مزیت استفاده از هات اسپات برای اندروید باکس

دسترسی به اینترنت یکی از دغدغه های مهم و همیشگی کاربران بوده است. شاید در موقعیت و شرایطی قرار بگیرید که برای اتصال اندروید باکس خود به اینترنت، مودم موجود نباشد و گوشی هوشمند شما تنها راه ارتباطی برای دسترسی به اینترنت باشد. برای انجام این کار فقط  کافیست روی گوشی خود نت داشته باشد و آن را به اندروید باکس متصل کنید، که راه انجام آن هات اسپات کردن از گوشی است. شبکه هات اسپات می تواند برای به اشتراک گذاری اینترنت از طریق گوشی  و اشتراک داده ها روی شبکه وای فای مفید باشد.

همچنین این متداول‌ترین تکنیک برای به اشتراک گذاری اینترنت بین دستگاه‌های مختلف در خانه است. شما به کمک این روش نیز می توانید به خانواده  و دوستان خود، دسترسی اینترنت بدهید.

چه دستگاه هایی می توانند از این اشتراک استفاده کنند؟

وقتی که گوشی شما به عنوان یک هات اسپات فعال شد، علاوه بر اندروید باکس هر نوع گوشی، تحت هر سیستم عامل و پلتفرم و حتی موزیک پلیرها و لپ تاپ نیز می تواند از اینترنت آن بهره مند شود.

برای فعال کردن هات اسپات موبایل به اندروید باکس به چه نیاز است؟

اگر بخواهید که این کار را به درستی انجام دهید، لازم است که امکانات زیر فراهم باشد:

یک گوشی هوشمند با قابلیت استفاده از اینترنت وای فای

فعال بودن اینترنت دیتا روی گوشی هوشمند شما

در ادامه نحوه فعال کردن هات اسپات اندروید و آیفون را برای شما شرح خواهیم داد.

روش فعال سازی و تنظیم هات اسپات اندروید

برای فعالسازی هات اسپات در گوشی های اندرویدی مانند سونی، سامسونگ، هواوی و … می توانید به روشی مشابه عمل کنید. برای این کار نیاز است مراحل زیر را سپری کنید تا با تبدیل موبایل به مودم وای فای، اینترنت آن را با اندروید باکس به اشتراک بگذارید.

ابتدا وارد settings (تنظیمات) گوشی اندروید خود شوید. در گوشی های سامسونگ مطابق شکل زیر گزینه مستقیم Mobile hotspot and tethering وجود دارد. بعد از وارد شدن در آن بخش Mobile hotspot را روی on قرار دهید. همچنین در قسمت پسورد همواره باید پسوورد را در حالت فعال قرار دهید و یک پسوورد انتخاب کنید. چراکه در زمان اتصال دستگاه‌های دیگر به هات اسپات گوشی شما، این پسوورد الزامی است و هنگام اتصال دستگاه های دیگر به گوشی شما باید آن را وارد کنند.

فعال کردن هات اسپات سامسونگ

این مسیر ممکن است در گوشی‌ های اندرویدی شرکت‌ های مختلف متفاوت باشد اما به طور کلی در بخش تنظیمات وایر‌لس و شبکه‌ ها می‌توانید تنظیمات مربوط به Tethering و hotspot را پیدا کنید.

به طور مثال در سایر برندها بعد از وارد شدن به قسمت تنظیمات به بخش wireless and networks بروید. سپس Tethiring & Portable hotspot را بزنید. در صفحه جدیدی که وارد می شوید، گزینه ای به نام Portable Wifi hotspot می بینید که باید روی آن ضربه بزنید. سپس نام SSID، نوع رمزگذاری و رمز عبور خود را در سه کادر پایین تنظیم کنید. پیش فرض رمزگذاری WPA2 PSK می باشد، و رمز عبور باید حداقل ۸ حرف داشته باشد.

نحوه اشتراک گذاری نت در اندروید

توجه داشته باشید که در گوشی های سونی با رفتن به Setting ابتدا باید گزینه More را بزنید تا بتوانید به بخش Tethering & portable hotspot دسترسی داشته باشید.

نحوه اشتراک گذاری نت در گوشی های سونی

روش فعال سازی هات اسپات در آیفون

برای فعال کردن هات اسپات آیفون درگوشی‌های دارای سیستم‌عامل iOS وارد قسمت Settings و سپس Cellular شوید و Personal Hotspot را فعال کنید. ضمنا قسمت پسورد را نیز رمزگذاری کنید.

نحوه فعالسازی هات اسپات آیفون

در این سیستم‌ عامل بعد از گذشت مدت‌ زمانی اگر هیچ دستگاهی به اینترنت آیفون شما متصل نشود، هات‌اسپات به‌صورت خودکار خاموش خواهد شد. اما از طریق همین مسیر دوباره می‌توانید هات اسپات آیفون را فعال کنید.

نحوه اتصال اندروید باکس به وای فای گوشی

ابتدا وای فای اندروید باکس را روشن کنید. سپس نام وای فای هات اسپات گوشی (یا گاهی مدل گوشی) را در لیست شبکه های وای فای خود خواهید دید. روی آن کلیک کنید.

از شما پسورد می خواهد که این همان پسوردی که در بالا انتخاب کردید.

پس از OK کردن، اندروید باکس شما به هات اسپات موبایل متصل خواهد شد و می توانید از نت گردی لذت ببرید.

نکته:

1. فعال کردن هات اسپات اندروید و آیفون موجب افزایش مصرف باتری دستگاه شما خواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم در هنگام فعال کردن هات اسپات، گوشی خود را به شارژر متصل کنید. همچنین به منظور صرفه جویی در مصرف باتری، در صورت عدم استفاده از هات اسپات حتما این قابلیت را غیر فعال نمایید.

2. وقتی که از قابلیت هات اسپات روی  موبایل خود استفاده می کنید، به میزان مصرف ترافیک دیتای خود توجه داشته باشید. چرا که استفاده از موبایل به عنوان هات اسپات موجب افزایش مصرف بسته اینترنت شما خواهد شد. در قسمت مصرف دیتا یا Data usage می‌توانید جزییات مصرف را مشاهده نمایید.

در این راستا می توانید مقالات مربوط به ترفندهای کاهش مصرف اینترنت در آیفون و یا آموزش روش‌های مدیریت و کاهش مصرف حجم اینترنت در اندروید را مطالعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما برایمان مهم است، لطفا دیدگاه خود را بیان کنید.x
()
x